خانه > تازه چه خبر؟, روایتی از بازاریابی, روایتی از بازاریابی اینترنتی, سمینارها > رشد و گسترش بازاریابی اینترنتی – هم خبر خوب، هم خبر بد

رشد و گسترش بازاریابی اینترنتی – هم خبر خوب، هم خبر بد

بازاریابی اینترنتیبازاریابی اینترنتی از بازاریابی جستجو گرفته تا انواع و اقسام روش های تبلیغ بر روی اینترنت، صنعتی است که روز به روز در حال توسعه و پیشرفت است. در حال حاضر شرکت ها، موسسات و افراد بسیاری در دنیا به این صنعت جدید و رو به گسترش روی آورده اند. برخی از صاحب نظران بر این عقیده اند که بازاریابی اینترنتی در عین حال که یک صنعت است، هنر هم هست و برخی دیگر آن را اصلا یک هنر می دانند – چرا که ما در این زمینه با اموری خلاقانه سر و کار داریم و در این صنعت یا هنر، خلاقیت حرف اول را می زند.

در فضای وب و اینترنت مدل های کسب و کار متعددی وجود دارد که بازاریابان اینترنتی باید با این مدل ها آشنا باشند. در سمینار جدیدی که اطلاعات بیشتر مربوط به آن به زودی در صفحه ی سمینارهای سایتاینجا اعلام می شود علاقمندان را با برخی از مهمترین و متداول ترین مدل های کسب و کار آنلاین و چالش های پیش رو آشنا می سازم.

باید بپذیریم که اینترنت در حال حاضر و تاکنون بزرگترین و گسترده ترین بازار منحصربفرد برای فروش کالا و خدمات بر روی کره زمین بوده است. در یک دهه ی گذشته، بخصوص، این بازار در فضای مجازی، رشد بی نظیر و غیر قابل تصوری داشته است و علائم و نشانه های متعددی حاکی از این واقعیت است که این رشد و توسعه ی روزافزون تا سالها بعد کماکان ادامه خواهد داشت.

بسیاری از فعالان، محققین و نویسندگان اینترنت معتقدند که این رشد و توسعه ی روزافزون، هم خبری خوب است و هم خبری بد. خبری خوب است از آن جهت که رشد و توسعه و گسترش عجیب اینترنت نشان دهنده آن است که فرصت های بیشتری (برای تولید، توزیع، بازاریابی  و فروش کالا و خدمات) ایجاد خواهد شد. اما، همین، خبری بد است از آن روی که این رشد، بدان معنی است که اینترنت هر روز جمعیت بیشتری را برای استفاده از فرصت ها به سمت و سوی خود جذب می کند. همانطور که در طی دهه ی گذشته این اتفاق افتاده است و این یعنی رقابت ها، بیشتر و شدیدتر می شود. در این بازی بزرگ، هر کسی می خواهد دست خودش را امتحان کند. صندلی را کنار می زند و پشت میزی می نشیند که بسیاری با دست بازنده، بهترین اوقات زندگی و سرمایه های خود را  باخته اند و تنها عده ی قلیلی از خیل مشتاقان، پیروز میز و میدان بوده اند. این فضای رقابتی شدید، در همین ده سال گذشته، بازندگان و برندگانی به خود دیده است. مهره های بزرگی که به مرور، تحلیل رفته اند و به کلی کنار رفته اند – نمونه اش موتور جستجوی ask.com که زمانی یکی از موثرین بود و همین چند روز پیش اعلام کرد که فن آوری جستجو را به کلی کنار می ذارد.

Advertisements
  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: