خانه > روایتی از تبلیغات > برای تبليغات آنلاين چه عواملي را باید در نظر داشته باشيم؟

برای تبليغات آنلاين چه عواملي را باید در نظر داشته باشيم؟

اين مطلب را که پیشتر از این در خبرنامه های «بازاريابی و تبليغات» نوشته ام را اختصاص داده ام به اين نوع سوالات متداول دوستان عزیز که در مورد تبليغ در اينترنت پرسيده بودند. امير ت. از اصفهان پرسيده است: «در اينترنت در چه سايت هایی تبليغ کنيم؟» مينو از رامسر پرسيده است «چه سايت هايي برای تبليغ کالا و خدمات مان مفيد است؟» ارشيا پرسيده است «چه سايت هايي براي تبليغات خوب است؟ من مي خواهم كار خود را در حيطه بازاريابي گسترش بدهم مي خواهم بدانم چه سايت هايي خوب است براي تبليغات و ابزار هاي تبليغاتي چه چيزهايي هستند؟» کيومرث از تهران پرسيده است: «برای تبليغات آنلاين چه عواملي را باید در نظر داشته باشيم؟» و چند سوال ديگر که با همين مضمون پرسيده شده اند.

اينکه چه سايت هايي برای تبليغ مناسب هستند به عوامل متعددی بستگی دارد: شما چه نوع سايت چه نوع خدمات يا کالايي برای عرضه داريد؟ آيا بازار شما در سطح محلی است يا در سطح ملی و یا بین‌المللی؟ به اين فکر نکنيد که چه چيزی برای فروش دارید بيشتر به اين فکر کنيد که به چه کسی می خواهید کالا يا خدماتتان را بفروشيد. مخاطبين شما از اهمیت فوق العاده ای برخوردارند. به آنها و به بازار هدف تان فکر کنيد. تبليغ بايد هدفمند باشد. اگر قرار است برای وسايل ماهيگيری بازاريابی کنید باید مثل يک ماهيگير به درياچه یی پر از ماهی نظر داشته باشيد. درباره ظآ» مطالعه کنید و اين هدف جلو برويد اما برای فروش باید دیدتان را تغییر دهید و از يا از چشم ماهی ها به کالا و خدمات تان نگاه کنید. برای فروش کالایی مربوط به ماهيگيری رفتن و تبليغ دادن در سايت های «اتومبيل» يا «کار از راه دور» و متفرقه غير اصولی و غیر منطقی است. بايد در جاهايي تبليغ کنيد که مشکلی از مشکلات ماهيگيران را حل می کنند. منظورم اين است که اگر کالايي در مورد موسيقی داريد بايد در سايت ها و يا وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی مربوط به موسيقی تبليغ کنيد. در هر صفحه ای تبليغ نکنيد در صفحات بخصوصی تبليغ کنيد که در متن و محتوای آن صفحه مشکلی از مخاطبين هدف شما با کمک محصول يا خدمات شما برطرف می‌شود و در آنجا به نيازی از مخاطبين شما پاسخ داده می‌شود. من معتقدم که باید به سايت هایی تبليغ داد که خلاقيت دارند در کارشان. برای خدمات هم بهتر است در سايت هايي که Yellowpage هستند و ما چندتايي از آنها را در ايران داريم استفاده کنيد. آمار و ارقام نشان داده است که استفاده مردم از اين نوع سايت ها تا حدود ۵۰ درصد منجر به تماس تلفنی با فروشنده خدمات می شود.

ده سال پيش که من اين کار و سايت را روی اينترنت آوردم سرعت و کيفيت اينترنت فوق العاده برای ما ایرانی ها بد بود و حالاش هم کماکان بدهست اما از حق نگذريم الان با آن زمان بسيار فرق کرده است. مردم فی الواقع سوالات موثری می پرسند و ضريب نفوذ بيشتر از آن زمان هاست. اگرچه هنوز خيلی پايين است در کل. با افزايش تعداد استفاده کنندگان خطوط پرسرعت مثل ADSL در ايران (: اصولا مراجعه به سايت ها از طرف مردم افزايش می ‌یابد و به همين منظور مردم بيشتری برای پيدا کردن خدمات محلی به اينترنت مراجعه می کنند. ما باید امیدوار باشيم که در ایران محدوديت ها کمتر شود و ضريب نفوذ بالاتر رود و سرعت ها افزايش يابد تا بتوانيم از تبليغ به صورت موثرتری بهره ببريم.

يک نوعی از تبليغات آنلاین PPC یا پرداخت برای هر کليک است. روش خوب و جالبی است اما باید مواظب شيادان کليکي Click Frauds باشيد. در سال ۲۰۰۶ بعضی از سايت ها برای هر کليک ۵ سنت شارژ می کردند. استفاده از Adwords هم در گوگل خوب است و همانطور که می‌بينيد برخی از دوستان به آن روی آورده اند و تبليغات آنها را در جستجوی گوگل یا جی میل می بينيد. برای Adwords يک اشکال وجود دارد که آن هم رقابت برای انتخاب کليدواژه ها است.

  1. هنوز دیدگاهی داده نشده است.
  1. No trackbacks yet.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصاتِ خود را پر کنید یا برایِ ورود رویِ نقشک‌ها کلیک کنید:

نشان‌وارهٔ WordPress.com

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر )

عکس گوگل

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن /  تغییر )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: